SGK Tarafından Tıbbi Malzemelerin Teminine İlişkin Yayımlanan Elektronik Rapor ve İmza Duyurusu Hakkında

Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından 16.04.2021 tarihinde yayımlanan “Ayakta Tedavide Kullanılan Hazır Tıbbi Malzemeler, Görmeye Yardımcı Tıbbi Malzemeler, İşitmeye Yardımcı Cihazlar ve Ismarlama Protez ve Ortezlerin Temininde Elektronik Rapor Ve Elektronik İmza Uygulaması” başlıklı duyuru aşağıdaki şekildedir;

“Kurumumuz tarafından Ayakta Tedavide Kullanılan Hazır Tıbbi Malzemelerin, Görmeye Yardımcı Tıbbi Malzemelerin, İşitmeye Yardımcı Cihazlar ile Ismarlama Protez ve Ortezlerin Teminine ilişkin raporların elektronik olarak düzenlenebilmesi amacıyla erapor servisi tamamlanmış olup 01/06/2021 tarihinde uygulama zorunlu olarak başlayacaktır. Bu itibarla sağlık hizmeti sunucularının aşağıdaki hususları dikkate almaları gerekmektedir;

1- Uygulama halen açık olup sağlık hizmeti sunucuları tarafından gerek Güvenli Elektronik İmza ile gerekse kurumsal hekim şifresi kullanılarak e-rapor düzenlenebilmektedir.

2- 01/06/2021 tarihinden itibaren sadece Güvenli Elektronik İmza ile e-rapor düzenlenecek olup bu tarih ve sonrasında düzenlenmiş manuel raporlar işleme alınmayacak ve bu manuel raporlara istinaden malzeme temin edilemeyecektir.

3- Ancak 01/06/2021 tarihinden önce düzenlenmiş manuel (kağıt) tıbbi malzeme raporları süresi sonuna kadar geçerlidir.

4- Düzenlenen e-raporların sadece sağlık hizmet sunucularının Kuruma bildirdiği IP numaralarından kaydedilmesine izin verilecektir.

5- E-raporun düzenlenebilmesine ilişkin sağlık hizmeti sunucuları tarafından Hastane Bilgi Yönetim Sistemlerinde tüm işlemler tamamlanarak entegrasyon sağlanacaktır.

6- Konu ile ilgili yaşanabilecek aksaklıklar için tmdestek@sgk.gov.tr mail adresinden iletişim kurulacaktır.

Duyuru metnine ulaşmak için tıklayınız.

Kategori : TEB - Nis 19, 2021


Yorumlar

Yorum yapmak için lütfen giriş yapın!