Bilindiği üzere Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından 22.12.2017 tarihinde “İşyeri Hekimliklerinde E-Reçete Uygulaması” başlıklı duyuru ile İşyeri hekimleri için “Sgk Kurumsal Hekim Şifreli” ve “Güvenlikli Elektronik İmzalı” e-reçete uygulamasına 02.01.2018 tarihinden itibaren zorunlu olarak geçilecek olup bu tarihten itibaren manuel reçete girişine “Sistem çalışmadığı için e-reçete düzenlenememiştir.” ibaresi bulunan ve reçeteyi yazan hekim tarafından imzalanan reçetelerde izin verilebileceği; ancak Güvenlikli elektronik imzasını temin edemeyen İşyeri hekimlerinin de olabileceği ve bu nedenle de hasta mağduriyeti de oluşmaması için 01.03.2018 tarihine kadar “Sgk Kurumsal Hekim Şifresi” ile yazılan e-reçete’ler kabul edilebileceğibildirilmişti.
Birliğimiz ve Sosyal Güvenlik Kurumu arasında imzalanan Protokolün “3.3. Reçete iadesi” başlığı altında yer alan “3.3.1. Reçete üzerinde” maddesinin 14. fıkrasında “Manuel reçetelerde e-reçete düzenlenememe gerekçesinin bulunmaması,” hükmü yer almaktadır.
Bu hüküm çerçevesinde 02.01.2018 tarihi itibariyle manuel olarak düzenlenen işyeri hekim reçetelerinde “Sistem çalışmadığı için e-reçete düzenlenememiştir.” ibaresi ve hekim kaşe imzası bulunmaması reçeteiade gerekçeleri arasında yer almaktadır.
Süreç içerisinde olası mağduriyetlerin yaşanmaması adına tüm meslektaşlarımızın bilgisine sunarız.